Beknopte definitie:

Interesse tonen in het vakgebied en nieuwe trends daarbinnen, vakkennis onderhouden en deze delen met anderen. Geloofwaardigheid en vakmanschap uitstralen naar de klant.

Kernwoorden:

  • Kennis
  • Nieuwe trends
  • Vakmanschap
  • Expertise delen

Gedragsindicatoren:

  • Interesse tonen in / enthousiasme voor het vakgebied
  • Kennis onderhouden en verbeteren / nieuwe trends opvolgen
  • Vakmanschap en geloofwaardigheid uitstralen
  • Kennis delen met teamleden / leren van anderen

Relatie met andere competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Initiatiefname
  • Samenwerken
  • Leervermogen
  • Commercieel inzicht
  • Organisatiebetrokkenheid

Ontwikkeltips:

  • Weet je via welke kanalen je op de hoogte kan blijven over veranderingen in de sector?
  • Breng de productkennis van je team in kaart. Wie is waar sterk in? Waar zitten nog mogelijke verbeterpunten en hoe kan je deze aanpakken?
  • Op welke manier wordt productkennis doorgegeven binnen het team? Wordt hier reeds actief op ingezet?
  • Er zijn verschillende manieren om je kennis te trainen, maak je gebruik van gamification (leren in spelvorm), ga je eerder voor interactieve vormen of houd je eerder aan dia’s vol tekst of videofilmpjes? Afhankelijk van de productkennis die je wil verwerven kies je het juiste kanaal (live lessen, online cursus, …).