Focus

Versterking van de belevingswaarde van het stadscentrum voor bezoekers en de verhoging van de attractiviteit voor ondernemers

Doel

  • meer profileren als shoppingstad
  • bijzondere aandacht voor :
    • verbeteren beleving van de stad
    • negatief imago ombuigen
    • leegstand: 7% van de panden staat leeg
    • Aalst kindvriendelijke stad

Output

  • Promotiecampagne
  • Infrastructuur stadscentrum: heraanleg enkele wegen in het centrum
  • Kleine en grote evenementen stadskern
  • Ondergrondse parking Esplanadeplein
  • Leegstand aanpakken
  • Acquisitie nieuwe retailers
  • innovatie te stimuleren bij handelaars en horeca uitbaters via belevingsvolle inspiratiesessie
  • Kunstwerken in de Zoutstraten
  • Kindvriendelijke horeca

EFRO project nr. 957 voor een waarde van 200.000 euro.

Meer informatie

Projectleider van de stad Aalst, centrummanager Pieter VanHoucke, pieter.vanhoucke@aalst.be.